Görüşeceğiz ...



Dilimi kilitlemiş dünya... Kelimeler anlatmak istediklerimi anlatamasa da, bu aralar
usulca gözlerimle anlatmayı seçiyorum.

Otobüs penceresinden el sallayan bir çocuk , beni tanımasa da gözleri ile haykırıyor...
- Görüşeceğiz ...

Uzunca bir yol, elleri ile çekmekte olduğu tekerlekli bir araba, tekerlekli arabada
utanarak giden yaşlı bir baba... Yere bakan gözlerini kaldırıp, gözlerime
fısıldıyor...
-Görüşeceğiz ...

Kuşlar mevsimlerini bilip göçe uğrattılar beni, ötüşlerinden anladığım kadarıyla;
-Görüşeceğiz ...

Kar kaplayıp sakladığında toprağı, güneş okşayarak erittiğinde karı, bahar
geldiğinde söylediğinde baharı, rüzgar esip kurutup kopardığında yaprağı sessizce
anlattıkları;
-Görüşeceğiz ...

Bir anne ve göz kapakları dünyaya kapanmış bir bebek... Annenin elinde gözyaşlarıyla
ıslanmış bir mendil... Toprak atılırken kürek kürek... Annenin gözlerinde ki kelime;
-Görüşeceğiz...

Hiç tanımadığım uzaklardan gelmiş bir grup yolcu , dillerinde bilmediğim dualar,
yüzlerinde tanıdıktı tebessüm...Farklı olsa da kelimeler,anlaştığımız tek yer;
-Görüşeceğiz...

Gece kararttığında odayı, güneş alıp gittiğinde başını... Günümün yarını olacakmış
gibi kurguladığım da zamanı... Uyku çöktüğünde gözlerime, benim için önemli olanı,
ölümün küçüğü uykuyla susturduğumda... Alıp verdiğim her nefes sonrasında;
-Görüşeceğiz...

Aşuk maşuktan geçerken, Mecnun Leyla’sını Mevla’da bitirirken,Yunus ağlarken yane
yane, Mevlana ‘’hamdım,piştim,yandım’’ diyerek dünyadan geçerken, her birinin de
zikrettiği;
-Görüşeceğiz...

Adem Havva’dan ayrılırken, Meryem kelimesi İsa’ya son kez bakarken, Fatıma, Hasan ve
Hüseyin’i gözlerinde okşarken, Yakup gözleriyle Yusuf’u özlerken, içlerinde
sakladıkları;
-Görüşeceğiz...

Adım adım yaklaşırken Kabe’ye, gözlerin yerde... Aniden kaldırıp gözlerini Kabe’ye,
gözlerinde nedenini bilmediğin gözyaşların ile... Kabe’den uzaklaşırken gözlerinden
dökülen vedanın duası;
-Görüşeceğiz...

Şimdi bahar, kabul olmasını istediğimiz duamız var.
Göremediğimiz yüze , duyamadığımız sese, hissedemediğimiz kokuya, anlayamadığımız
dile, şefkate, merhamete, tevazuya, inceliğe ihtiyacımız var.
Gelip geçen insanlığa, ÖRNEK OLAN İNSAN (sav)
Şimdi bahar, kabul olmasını istediğimiz tek dua;

Gözlerimiz gözlerinizi göremese de gönlümüz görüştü sizinle Efendim...
Gönüllerin bir olduğu yerde Görüşmek Duası ile Efendim...
                                                                                               A.ALKAŞ....

Hiç yorum yok: