Dünya Onun Diyalog Hareketini Konuşuyor


   
Samanyolu Haber   
11.11.2009
Fethullah GülenDeğişik kıtalarda, pek çok ülkede üniversiteler, dernekler ve STK'lar görüşlerinin barış içinde yaşanabilir bir dünyayı mümkün kılabileceğini söylüyor. Tanzanya'da düzenlenen konferansta da Fethullah Gülen Hocaefendi konuşuldu.
"Düşünce'de ve Pratikte Fethullah Gülen" adlı konferans Tanzanya'nın Dar-üs Selam sehrinde düzenlendi. Eski 2. Cumhurbaşkanı, Savunma bakanı, Bayındırlık ve İmar bakanı, devlet bakanı gibi Tanzanya bürokrasisinin neredeyse en önemli isimlerinin yanısıra üniversite rektörleri ve öğretim üyelerinden iş adamlarına kadar geniş ve seçkin 310 katılımcı konferansı takip etti.
Konferansta ana fikir, Fethullah Gülen'in düşünce ve aksiyonunu perspektifinde barış içinde birlikte yaşamanın mümkün olduğuydu. Buna örnek olarak öncelikle dünyanın dört bir yanında açılan Türk okulları gösterildi. Konuşmacılardan Tanzanya ikinci Cumhurbaşkanı Ali Hassan Mwinyi Fethullah Gülen ile tanışmasını ve okulların ülkesine geliş hikayeseni anlattı.
Ali Hasan Mwinyi - Eski 2. Cumhurbaşkanı: Türkiye'deki bazı okulları ziyaret etme fırsatım olduğu için çok şanslıyım. 1995 civarındaydı. Ben bu fırsat ile onu Tanzanya'yı ziyaret etmeye davet ettim. Sonrasında daha ileri gittim ve ondan Tanzanya'da okullar açmasını istedim. Muhammet Fethullah benim davetime cevap verdi. Ve sonrasında o, bizim feza okulları diye adlandırdığımız yeri açtı. Ana okulu, ilk okul, sonrasında lise. Ümit ediyorum ki gelecekte üniversite de olacak.
Eski 2. Cumhurbaşkanı Mwinyi, okullardan duyduğu memnuniyeti de ifade etti.
Ali Hasan Mwinyi - Eski 2. Cumhurbaşkanı: O okullar farklı yaşlarda, farklı etnik gruplarda, farklı inançlarda ve farklı kültürlerdeki çocukları gemiye aldı. Hepinizin de bildiği gibi bu okullar Tanzanya'nın en iyisi. Bu çocuklar bize, barışın, kardeşliğin, sevginin mesajı olacaktır.
Türkiye'de eğitim gördüğü için kendini çok şanslı hisseden Savunma Bakanı Hüseyin Mwiyni Tıp Eğitimi gördüğü Türkiye'de tanıştığı okulların ülkesinde de açılmasından memnun olduğunu söyledi.
Hüseyin Ali Mwinyi - Tanzanya Savunma Bakanı: Biz gerçekten Tanzanya'da Türk kardeşlerimizin olmasından dolayı çok mutluyuz. Bize kendi çocuklarımızın eğitiminde yardımcı oluyorlar. Şahsım olarak müteşekkirim, çünkü kendi çocuklarım bile bu okullarda. Feza okullarına girmek isteyenlerin sayısı çok fazla. Ama okulun kapasitesi ihtiyacı karşılamıyor. Türk kardeşlerimizi kapasiteyi genişletmek için cesaretlendirmeliyiz.
Savunma Bakanı Türkiye'de katıldığı fuarlarda gördüğü Savunma Sanayiinde kaydedilen ilerlemeden de bahsetmeden geçmedi. Savunma sanayi alanında da işbirliği yapılabileceğinin işaretini verdi.
Hüseyin Ali Mwinyi - Tanzanya Savunma Bakanı: Fuar vesilesiyle gittiğim Türkiye'de gördüm ki savunma sanayi alanında çok kaliteli ürünler var. Çok etkilendim. Savunma bakanınız ile de konuştum. Türkiye ve Tanzanya savunması arasındaki işbirliğini görüyorum
İngiltere'den konferansa katılan Central England Birmingham üniversitesi öğretim üyelerinden Profesör Ian William ise Fethullah Gülen hareketinin merkezinde eğitim kurumlarının olduğuna dikkat çekti.
Prof. Ian Williams-University of Central England Birmingham: Fethullah Gülen hareketi dünyadan kopuk değil. Okullar da hareketin tam merkezinde. Sadece bu ülkede değil, Türkiye'de, Balkanlar'da, ABD'de, Rusya'da, Filipinler'de, ve benim ülkem İngiltere'de de bu böyle. Kuranı kerim bizi bu sesi dinlemeye davet ediyor. Siz insanoğlu için yetişmiş en iyi kişilersiniz. Çünkü siz insanlığa hizmet etmek için yetiştirildiniz. Eğer daha yakından bakarsak, bu hareketin ayırt edici özelliğini görüyorsunuz. Çoğu girişim diyor ki; ama bu girişim dini bir devleti arzulamıyor. Bu benim bile daha radikal diyebileceğim bir şey teklif ediyor. İnsanların kendini değiştirmeye teşvik ediyor.
Mısırlı Entelektüel Eymen Şehit ise ülkesinde olduğu gibi Tanzanya'da da inanç temeline dayalı bu sistemin dünya barışına yaptığı katkıyı ele aldıklarını söyledi.
Eymen Abdullah Mahmud Shahate - Kahire Üniversitesi Öğretim Üyesi: Burada yapılanların İslam'ın güzel yüzünün çağın gerçeklerinin de gözönüne alınması ile birlikte pratiğe geçirildiğini gördük. Böylece eğitim yoluyla tüm dünyanın sorunlarına reçete yazabilecek bir yeni bir nesil yetiştirmek amaçlanmıştır. Dünya çapında açılan okullar da bunun en güzel örneklerinden olmuşlardır.
Amerika Birleşik Devletlerinde tedavi gören Fethullah Gülen Hocaefendi de konferansa bir mesaj gönderdi. Hocaefendi mesajında davetli olduğu konferansa sağlık sebepleri dolayısıyla katılamadığı için üzgün olduğunu ifade etti, şu cümlelere yer verdi:
"İnanıyorum ki insanlığın temelinde güzellik ve iyilik var. Ve er ya da geç temeline geri dönecektir. Ben inanıyorum ki bir gün, bu güzellik ve iyilik tüm sınırları aşacak ve bütün dünyaya barış getirecek. Şimdi bizim bu yönde yürümemiz gerek. Tek bir adım bile bu yolda önemli. Tek bir adım bile saygı ve teşekkürü hak ediyor. Karşılıklı saygı ve anlayışı hâkim kılarak barışı elde etme yolunda, sadece devletler arasında değil ayrıca bireyler arasında da diyalog çok önemli. İnsanlığın bu meşaleye ihtiyacı var. Ben bugün sizlerle olan ve olamayan bu fikrin mimarlarına teşekkürlerimi sunmak istiyorum. Ve inanıyorum ki gelecek nesil bunu minnettarlıkla anacaktır."

Hiç yorum yok: