Hoştur bana Sen'den gelen..


sabirnamaz.jpg
Andolsun biz sizi:


Biraz korku,

Biraz açlık,

Biraz da mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltme ile imtihan edeceğiz.

Müjdele o sabredenleri!

Onlar başlarına bir musibet geldiği zaman:

"Biz Allah'a aidiz ve sonunda O'na döneceğiz." derler.

İşte onlar var ya, Rablerinden, mağfiretler ve rahmet onlaradır.

İşte hidayete erenler de onlardır.


Bakara Suresi: 155
-156-157

gorkiraksederekaglamakd.jpg

Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem, bir bela veya musibete maruz kaldığında hemen abdest alır ve namaza dururdu.

"Sabır ve namazla Allah'tan yardım isteyin" -Bakara/153- âyeti bize bu hakikatı anlatıyor.

Musibet sizi çepeçevre sardığı ve ufkunuzu kararttığı zaman bu girdaptan çıkmanın ve kurtulmanın yolu sabır ve namazdır.

Evvelâ dişini sıkarak sabredeceksin; sonra da kullukta ısrar ederek, Rabb'inin dergahına yüz süreceksin.

Ya Rabbi, meğer ben ne dönek insanmışım.

Sen beni bir kere imtihan ettin, kapıyı yüzüme bir kere kapattın, dümenimi bir kere bozdun, ben de artık bu iş olmaz dedim, ayrılıp gittim.

Oysa ki bu bozgun, hiç durmadan tekerrür edip dursaydı, bana düşen vazife, yerimde sebat etmek ve.. senin düşmanlarınla yaka paça olmaktı.

Sen belki, yüzlerce defa benim ordumu bozguna uğratacaktın; ama ben hep "Seni, Seni" diyecektim.

Sen evimi başıma yıkacak, evlat ve mal acısıyla yüreğimi yakacaktın; ben hiç tavır değiştirmeden "Seni, Seni" diyecektim.

Sen tepeden tırnağa vücuduma hastalıklar salacaktın, ben de dayanamayarak inim inim inleyecektim; ama, biraz derman bulunca ve iki kelime konuşma fırsatı yakalayınca yine "Seni, Seni" diyecek ve hep Seni isteyecektim.

Bunları demem gerekirken, diyemedim, sarsıldım, döndüm ve ayrılıp gittim.

Meğer ben ne dönek biriymişim!..

Evet, bizler de bir çok defa elenecek, kalburlara konacak, eleklerden geçirilecek ve imtihan olacağız.

Böylece, has hamdan, kömür de elmastan ayrılmış olacak.


Hiç yorum yok: