Gavs'la (k.s.) Gönülden Bir Söyleşi...

 
 
?ui=2&view=att&th=125728358c3cf7b5&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_125728358c3cf7b5&zw
 
 

Gavs'la (k.s.) Gönülden Bir Söyleşi...

sordum, niçin nazlısınız?
dedi; bu, tedbir almaktır

sordum, tedbirin gereği ne?
dedi; aşkı yoklamaktır

sordum, buna gerek var mı?
dedi; bu işte lazımdır

dedim, gönlünüz geniştir
dedi; gönülsüzler vardır

sordum, zayıflar ne olacak?
dedi; vefa, taşımaktır.

sordum, mahrum olan kimdir?
dedi; münkir,munafıktır.

sordum,mahrumiyet neden?
dedi; bu, bir Hükm-i Hak’tır

sordum, mesleğiniz nedir?
dedi; çözüp bağlamaktır..

sordum, çözmek nasıl olur?
dedi; kalbi boşaltmaktır..

sordum, kalbin işi nedir?
dedi; aşkla ağlamaktır..

sordum aşkın sırrı nedir?
dedi; yarde yok olmaktır..

sordum yarin isteği nedir?
dedi; samimi olmaktır..

sordum, samimiyet nedir?
dedi; hep yare bakmaktır..

sordum, bu nasıl olacak?
dedi; nefsi bırakmaktır...

sordum, asıl dava nedir?
dedi; has kulluk yapmaktır..


sordum, bunun yolu nedir?
dedi; Habib'e (sav) uymaktır...

sordum, tavsiyeniz nedir?
dedi; zikre sarılmaktır..

sordum, zikrin aslı nedir?
dedi; Allah'LA olmaktır..

sordum buna çare nedir?
dedi; dostunu bulmaktır..

sordum dostlar neyi sever?
dedi; hizmete koşmaktır..

sordum, hizmetten gaye ne?
dedi; nefsini kırmaktır..

sordum işin aslı nedir?
dedi; mert insan olmaktır...
 


Hiç yorum yok: