Eğitimde Hoşgörü ve Diyalog Konferansı Sonuç Bildirgesi

Eğitimde Hoşgörü ve Diyalog Konferansı Sonuç Bildirgesi    
daplatform.org   
01.10.2009
Eğitimde Hoşgörü ve Diyalog Konferansı Sonuç Bildirgesi27–29 Eylül 2009 tarihinde Türkiye İstanbul Kentinde eğitimde hoşgörü ve diyalog konulu konferans yapılmıştır. Konferans; Diyalog Avrasya Platformu, Uluslar arası Avrupa Başkentleri Pedagoji Kulübü ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilmiştir. Bu konferansa Avrupa ve Orta Asya'dan olmak üzere toplam 25 ülke katılmıştır. Katılımcılar yapmış oldukları sunumlar ve tartışmalar sonucunda çocukların ve gençliğin eğitiminde hoşgörü ve işbirliği atmosferinde tüm güçlerini birleştirerek karşılıklı birbirlerini anlamada ve birbirlerine hoşgörülü olmada diyalogun önemli olduğu konusunda ortak karara varmışlardır.
Konferans katılımcıları değişik kültürlerin yakınlaşmasında ve ilişkilerin gelişmesinde Türkiye'de bilhassa İstanbul'da birçok etkinlik yapılmakta olduğunu görmüştür. BM Asamblesi Aralık 2007 63. Kurultayında 2010 yılının uluslararası kültürlerin yakınlaşması ve kaynaşması yılı olarak kabul etmesi kararını konferansımız onaylamıştır. BM Genel Asamblesi Uluslararası kültürlerin yakınlaşması ile ilgili etkinliklerin organizatörlüğünü, Uluslararası kuruluşların ve kültür faaliyetlerinde bulunan önde gelen kurumların bu işe teşvik edilmesi görevini UNESCO'ya vermiştir. İstanbul konferansı katılımcıları UNESCO'nun 2010 yılındaki faaliyetleri arasına aşağıdaki etkinlikleri önermektedir:
Ortak Görüş Bildirgesi
  1. Sosyo-psikoloji uzmanları, uygulayıcı pedagogların ve otoriter bilim insanlarının yer aldığı bir komisyon oluşturularak eğitim programlarında ve kitaplarında ırkçılığın, ayrımcılığın, üstünlüğünün ve eşitsizliğin olup olmadığının araştırılması ve analiz edilerek ortaya çıkarılması gerekmektedir. Ülkelerin birbirlerini daha iyi anlaması ve yakınlaşması için ortak tarih ders kitabı ve eğitim öğretim kaynakları oluşturulmasını desteklemek. Proje Fransa ve Almanya da uygulanmasına.
  2. Türkiye'nin inisiyatifiyle başlayan uluslararası tolerans gününde bütün orta öğretim kurumlarında tolerans derslerinin verilmesinin desteklenmesi ve dersler için ortak müfredat oluşturulması kararı alınması.
  3. Uluslararası işbirliği ve toleransın temsilcisi olan farklı ülkelerde faaliyet gösteren uluslararası okulların UNESCO koruması altına alınması.
  4. Basın yayın kuruluşlarının yöneticilerine yönelik, çocuklara ve gençlere tolerans ve kültürlerin yakınlaşması eğitiminin verilmesi konulu uluslararası seminerler düzenlenmesi.
  5. Uluslararası kardeş okul projelerinin gelişmesine her türlü desteği sağlanması.
  6. Çocuklara ve gençlere yönelik kültürlerarası diyalog ve tolerans kampları düzenlenmesi.
  7. BM üyesi ülkelere çocuk haklarını savunan ombudsmanlıkların kurulmasının tavsiye edilmesi.
  8. Kültürlerarası eğitim veren eğitim kurumlarının kurulması ve desteklenmesi.
Yerel Yönetimlere Tavsiyeler
  1. Moskova'da, Kiev'de İstanbul'da ve Kophenhang'ta başarıyla gerçekleştirilen 'Bölgesel Eğitim Gününün' yaygınlaştırılması.
  2. Eğitim şube yöneticilerinin karşılıklı staj programlarına destek verilmesi.
  3. İlgili ülkelerin bünyelerindeki eğitim kurumlarını uluslararası dostluk antlaşmalarına teşvik etmesi.
  4. Uluslararası gönüllüler grubu oluşturularak kültürel değerlerin tekrar canlandırılması.
  5. Bütün okullarda hoşgörü dersinin verilmesi.
  6. Uluslar arası ve bölgesel eğitim fuarlarının düzenlenmesi.
  7. Her yıl bir başkentte uluslar arası çocuk etkinliklerinin düzenlenmesi.
  8. Öğrenci meclislerini güçlendirerek belediye, veli ve STK ile ilişkiye geçirilmesi.
  9. Uluslararası eğitim kurumlarında, eğitim faaliyetlerinde kullanılmak üzere çocuk konsolosluklarının kurulması.
  10. Şehirlerarası kardeşlik heyetleri oluşturularak eğitim ve kültür temsilcileriyle ortak eğitim ve kültür eğitim politikalarının belirlenmesi.
  11. Yüksek öğretim kurumlarındaki öğretmen adaylarına ve mesleğe devam eden öğretmenlere hoşgörü ve dünya kültürü üzerine yoğunlaştırılmış kurslar verilmesi.
Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı ve İl Milli Eğitim Müdürlüklerinin "Eğitimde Hoşgörü ve Kültürlerin Yakınlaştırılması" konusunda inisiyatif alarak attığı gerçekçi adımları takdirle karşılıyoruz katkılarından dolayı teşekkür ediyoruz.
Uluslararası Pedagoji Kulübü üyeleri, konferansın içeriğini ve sonuç bildirgesini medya aracılığı ile tüm eğitim kurumlarına, sivil toplum kuruluşlarına, UNESCO temsilcilerine ve konferans katılımcılarına duyuracaktır.
Sivil Toplum Kuruluşlarına ve Farklı İnançlara Mensup Kuruluşlara
Sivil toplum kuruluşlarının ve farklı inançlara mensup kuruluşlara, toplum üzerindeki pozitif etkilerini kullanarak, kültürlerin birbirlerine yakınlaşmasını sağlayacak yuvarlak masa toplantıları, seminerler ve benzeri toplantılar düzenlemesini tavsiye ederiz.
Medya Kurumlarına
Basın yayın organları tarafından değişik dinlere mensup kişiler arasında, değişik toplumlarda, değişik meslek gruplarında ve aile arasında karşılıklı hoşgörü anlayışı örneklerinin verilmesi ve teşvik edilmesi.
Moskova Belediye Başkanlığına
Moskova 2010'da UNESCO tarafından düzenlenecek olan okul öncesi konferansına Avrupa-Asya Milli Eğitim Müdürleri'nin davet edilmesi.

Hiç yorum yok: