Salevat okunan yerler

Sual: (Mani bulunmamak şartıyla, her zaman salevat getirmek müstehabdır) deniyor. Müstehab olduğu yerler nelerdir?CEVAPBazılarını İbni Abidin hazretleri şöyle bildiriyor:1- Cuma günü ve cuma gecesi,2- Sabah akşam, mescide girerken çıkarken,3- Peygamberimizin kabrini ziyaret ederken,4- Safa ile Merve’de,5- Ezan okunurken,6- İkamet edilirken,7- Duanın başında, ortasında ve sonunda,8- Telbiyeyi bitirdikten sonra,9- Bir yere toplanırken ve oradan dağılırken,10- Abdest alırken,11- Abdestten sonra,12- Bir şey unutulduğu vakit,13- Vaaz ederken14- Hadis okumaya başlarken15- Hadis okumayı bitirince,16- Kulak çınlarken,17- Dini sual sorarken,18- Fetva yazarken,19- Kitap yazarken,20- Hoca derse başlarken,21- Talebe derse girince,22- Kız istemeye gidenin,23- Evlenenin ve evlendirenin,24- Peygamber efendimizin ismini her işittiği veya yazdığı zaman,25- Mühim işlerin başında,26- Zikre başlarken,27- Cenaze namazında ve namazda teşehhütten sonra salevat okumak sünnettir.28- Resulullah sallallahü aleyhi ve sellemin ismini işitenin ömründe bir defa salevat getirmesi farz, okuyunca, yazınca, söyleyince, işitince ilkinde söylemek vacip, tekrarında müstehabdır. (Redd-ül-muhtar)29- Gül koklarken; Resulullahın mübarek teri, gül gibi kokardı.30- Müsafeha ederken,31- Pilav yerken.Yukarıdaki hususların bazıları hadis-i şerifle de bildirilmiştir:(Cuma günü ve gecesi çok salevat getirene şefaat ederim.) [Beyheki](Cuma günü 80 salevat getirenin, 80 yıllık günahı affolur.) [Dare Kutni](Ezanı işitince tekrar edip bana salevat getirin! ) [Buhari](Dua perdelidir, salevat getirilince, perdeler yırtılır, dua kabul olur.) [Taberani](Allahü teâlâyı zikretmeden ve Resulüne salevat getirmeden toplanıp dağılmak, leşten dağılmak gibidir.) [İ.Ahmed](Bir toplulukta Allahü teâlâ anılmaz ve peygamberine salevat getirilmezse, o topluluk, kıyamette, hasret ve nedamet çekerler.) [Tirmizi](Abdestten sonra, on defa salevat getirenin gamı gider, duası kabul olur.) [Ey Oğul İlmihali](Söyleyeceği şeyi unutan, hatırlamak için bana salât-ü selam getirsin!) [İbni Sünni](Meclislerinizi bana salât-ü selam getirmekle süsleyin!) [Deylemi](Namaz kıldıktan sonra dua ederken önce Allahü teâlâya layık olduğu şekilde hamd et, sonra bana salevat getir, sonra dua et!) [Tirmizi](Kulağı çınlayan beni hatırlasın, bana salevat-ı şerife getirsin. Sonra da “Beni hayırla anana Allah rahmet etsin!” desin!) [Müslim](İsmim anılınca salevat okumayan, cimrilerin cimrisidir.) [Tirmizi](Yanında anıldığım halde bana salevat getirmeyenin burnu sürtülsün!) [Tirmizi](İsmim anılınca, salevat getirmeyen, zelil olsun!) [Tirmizi](İsmim anılınca salevat okumayan, cimrilerin cimrisidir.) [Tirmizi](Gül koklayıp da bana salevat getirmeyen, bana eziyet etmiş olur.) [Şir’a](İki müslüman, selamlaşıp müsafeha eder ve bir de bana salevat-ı şerife okursa, yeni doğmuş gibi bütün günahları temizlenir.) [R.Nasıhin](Bana bir salevat getirene, Allah ve melekleri 70 salât getirir.) [İ. Ahmed](Şefaatime en layık olan, bana en çok salevat okuyandır.) [Tirmizi](Bana çok salevat getirenin dertleri gider, günahları affolur.) [Tirmizi] Sütkardeşle konuşmakSual: (Sütkardeş olan kadınla konuşmak haramdır) deniyor. Böyle bir şey var mıdır?CEVAPÖyle bir şey yoktur. Sütkardeş kendi kız kardeşi gibidir; fakat halvet durumunda dikkatli olmalı. S. Ebediyye’de deniyor ki:Ebedi mahrem olan 18 kadından biriyle halvet caizse de, yalnız sütkardeşle ve genç kaynana veya gelinle, fitne şüphesi olunca mekruhtur. Halvet, kapalı bir odada yalnız kalmaktır. Ağızdaki yaşlığı yutmakSual: Oruçluyken ağza gelen tükürüğü yutmanın mahzuru olur mu?CEVAPHiç mahzuru olmaz. Hatta abdest aldıktan sonra ağızdaki yaşlığı da tutmak oruca zarar vermez.

Hiç yorum yok: