Sual: Allahü teâlâ için bazı şiirlerde, tanrı, padişah, çalab, sultan, üstad gibi ifadeler kullanılıyor. Uygun mu? CEVAP Bunlar ibadette kullanılmaz; fakat ibadet dışında kullanılabilir. Sırayla her birine birer örnek verelim: 1- İlah manasına tanrı kelimesini kullanmakta mahzur yoktur. Mesela, (Hindlilerin tanrıları inektir), (Birdir Allah, ondan başka tanrı yoktur), (Bizim tanrımız Allah’tır) demek caizdir. Tanrı misafiridemek de caizdir. 2- Tasavvuf şairi Kuddusi efendi diyor ki: Ey rahmeti bol Padişah, Günahımla geldim sana, Ben eyledim hadsiz günah, Günahımla geldim sana. 3- Yunus Emre diyor ki: Hak Çalabım, Hak Çalabım, Senden gayri yok Çalabım, Günahları affedersin, Ey rahmeti çok Çalabım. 4- Süleyman Çelebi diyor ki: Bütün dertlilerin dermanı sensin, Cümle âlemlerin Sultanı sensin. 5-Mektubat-ı Rabbani’deki bir beyit şöyledir: Ayna arkasındaki papağan gibiyim, Ezelî üstad ne derse, onu söylerim.
Birkaç niyet Sual: Öğle, ikindi veya yatsı vakti girince, camiye gelen kimse, sünneti kılarken, hem kazaya, hem de tehıyyet-ül-mescide ve hem de Sübha namazına niyet edebilir mi? CEVAP Evet, niyet edebilir. Akşam vakti girince camiye gelen de, farza dururken, yine tehıyyet-ül mescide ve Sübha namazına da niyet edebilir. Hiç niyet edilmese de, yine tehıyyet-ül mescid ve yeni abdest almışsa Sübha namazı sevabı alınır. Niyet edilince niyet sevabı da alınır.
Sübha namazı Sual: Abdest aldıktan 1–2 saat sonra, sübha yani abdeste şükür namazı kılınsa caiz olur mu? CEVAP Caiz olursa da, geciktirmeden kılınmalı. |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder